Zajęcia I semestru
Zajęcia mają na celu poszerzenie wiedzy i umiejętności doktorantów z zakresu planowania pracy pedagogicznej, analizy i oceny przebiegu procesów kształcenia oraz wyznaczania i oceniania ich efektów. Omawiane będą zagadnienia dotyczące prawidłowości i uwarunkowań przebiegu procesu nauczania-uczenia się.
Czterogodzinny wykład prezentuje główne zagadnienia etyki akademickiej z uwzględnieniem jej roli we współczesnym myśleniu moralnym. Zasadniczą treścią wykładu jest analiza podstawowych pojęć i metod oraz prezentacja wielkich teorii normatywnych.
Na zajęciach o charakterze warsztatowym omawiane są konkretne przykłady stosowania zasad etycznych w praktyce. Doktoranci wybierają minimum dwa dwugodzinne warsztaty spośród oferty MSD według własnych zainteresowań i potrzeb.
Przekazanie doktorantom podstawowej wiedzy z zakresu prawa autorskiego i praw pokrewnych w odniesieniu do działalności badawczej i dydaktycznej. Omówienie problematyki związanej z plagiatami oraz przedstawienie zasad prawidłowego korzystania z dorobku innych badaczy.
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy doktorantom na temat zasad konstruowania projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych. Doktoranci zyskają umiejętność skutecznego przygotowywania wniosków grantowych, co zwiększy odsetek pozytywnie rozpatrywanych aplikacji. W ramach zajęć 4 godziny poświęcone są zasadom teoretycznym aplikowania oraz rozliczania grantów, a 8 godzin zajęciom praktycznym z pisania wniosków o granty przez doktorantów.
Od II semestru kształcenia:
- doktoranci MSD realizują ścieżkę kształcenia zgodnie z wybraną dziedziną wiodącą i biorą udział w rejestracjach oferowanych przez pozostałe Szkoły doktorskie (jeśli nie ma rejestracji, należy skontaktować się z Sekretariatem danej szkoły z prośbą o dopisanie do zajęć).
- doktoranci ścieżki QPE realizują zajęcia organizowane przez Wydział Nauk Ekonomicznych UW. W celu uzyskania informacji nt. zajęć prosimy kontaktować się z Panem Piotrem Manderą – pmandera@wne.uw.edu.pl