Indywidualny Plan Badawczy (IPB)
Zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Art. 202. 1. Doktorant, w uzgodnieniu z promotorem lub promotorami, opracowuje indywidualny plan badawczy zawierający w szczególności harmonogram przygotowania rozprawy doktorskiej i przedstawia go podmiotowi prowadzącemu szkołę doktorską w terminie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia kształcenia.
Indywidualny Plan Badawczy (IPB) jest niezwykle ważnym dokumentem w ścieżce kształcenia doktoranta szkoły doktorskiej, ponieważ to on określa ramy, harmonogram oraz kolejne etapy na drodze do uzyskania stopnia doktora. Projekt IPB podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora w terminie miesiąca od dnia jego złożenia. Rekomendujemy złożenie IPB do 23 września br. (termin ustawowy: 30 września br.) w celu zweryfikowania czy przesłany dokument jest poprawny i kompletny pod względem administracyjnym.
Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 4. Projekt IPB podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora w terminie miesiąca od dnia jego złożenia. Przed zatwierdzeniem projektu IPB Dyrektor może zasięgnąć opinii zespołu ekspertów, o którym mowa w § 21. Dyrektor MSD zatwierdza IPB do 31 października danego roku.
Ze względu na specyfikę MSD zachęcamy do złożenia próbnego IPB do wcześniejszej (do 15 czerwca br.) oceny ekspertów, która istotnie wpłynie na jakość dokumentu. Eksperci mają miesiąc na wydanie opisowej opinii o IPB, która jest przekazywana doktorantowi. Opinia może nie zawierać sugestii, określać sugerowane zmiany bądź wskazywać niezbędne i konieczne zmiany w IPB.
Doktoranci, którzy złożyli IPB do oceny ekspertów są zobligowani do wysłania do sekretariatu szkoły (szkola.m@uw.edu.pl) do 30 września albo poprawionego po konsultacji IPB (jeżeli ekspert zasugerował poprawki i doktorant wraz z promotorami uznali je i nanieśli) albo informacji mailowej, że IPB złożone w czerwcu jest dokumentem wiążącym i będzie podlegał przyszłej ocenie Komisji Oceny Śródokresowej.
Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 5. Dyrektor może zwrócić się do doktoranta o poprawienie w uzgodnieniu z promotorem lub promotorami projektu IPB i przedstawienie go ponownie do zatwierdzenia. Wskazania do poprawy projektu IPB Dyrektor formułuje i doręcza doktorantowi na piśmie lub za pośrednictwem EPU.
Doktorant ma obowiązek przedłożenia poprawionego IPB wraz z akceptacją promotorów w terminie miesiąca od dnia doręczenia wskazań, o których mowa w ust. 5.
Po przesłaniu dokumentów, sekretariat kontaktuje się z Państwem wyłącznie w przypadku braków formalnych.
Brak informacji zwrotnej z sekretariatu oznacza przyjęcie i przekazanie dokumentów do dalszego procedowania.
UWAGA!
Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 7. Niezłożenie projektu IPB w terminie, o którym mowa w ust. 1, niezatwierdzenie projektu IPB przez Dyrektora lub niezłożenie poprawionego IPB w trybie ust. 6 może skutkować skreśleniem z listy doktorantów.
UWAGA!
Złożenie IPB jest niezależne od rozliczenia roku akademickiego.
Indywidualny Plan Badawczy (IPB) – Pobierz druk Indywidualnego Planu Badawczego – dokument docx