Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Zakwaterowanie

Dom Studenta

Wszystko co musisz wiedzieć o wnioskowaniu o miejsce w akademiku – rok akademicki 2024/2025 

bpm.uw.edu.pl


Kto może ubiegać się o miejsce w akademiku
  • Każdy doktorant i doktorantka UW

Dodatkowo doktorant/ka może ubiegać się o zakwaterowanie swoich dzieci oraz małżonka/ki, partnera/ki.

Ze względu na specyficzne wymogi, wynikające ze stanu zdrowia, istnieje możliwość otrzymania miejsca w domu studenta przystosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Istnieje także możliwość wnioskowania o miejsce z puli Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami – bon.uw.edu.pl

Kiedy można się ubiegać o akademik?

Dokładne terminy wnioskowania o miejsca w domach studenta mogą się co roku odrobinę zmieniać, jednak należy pamiętać:

  • jeśli już studiujesz na UW i planujesz ubiegać się o miejsce w DS na kolejny rok akademicki – o śledzeniu informacji i terminów w trakcie wakacji, tak by nie przegapić terminu wnioskowania dla obecnych studentów/ek;
  • jeśli dopiero rozpoczynasz studia na UW i planujesz ubiegać się o miejsce w DS, że tura dedykowana dla Ciebie rusza ok. połowy sierpnia, a więc po zakończeniu procedur związanych z rekrutacją.

Dokładne terminy są publikowane każdego roku w aktualnościach na stronie bpm.uw.edu.pl

O miejsce w domu studenta, można ubiegać się także w trakcie roku akademickiego – wówczas należy się skontaktować z nami pod adresem bpm@uw.edu.pl, wówczas nie ma konieczności wypełniania wniosków – wskazujemy dostępne miejsca oraz możliwy termin zakwaterowania.

Najczęściej zadawane pytania

Czy muszę składać dokumenty osobiście?

Nie, wniosek składa się w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb – wniosek złożony w tej formie jest uwierzytelniany w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności danych w postaci elektronicznej.

Dostałem się na UW, ale nie mam nadal dostępu do USOSweb, co robić?

Prosimy o kontakt z jednostką, w której składałeś dokumenty przy rekrutacji na studia z prośbą o dodanie do systemu USOSweb.

Czy jeżeli jestem laureatem/finalistą olimpiady muszę wypełnić oświadczenie o dochodach?

Tak, z przyczyn technicznych jest to konieczne.

Jestem doktorantem – mieszkam obecnie w akademiku, czy muszę składać wniosek o akademik na kolejny rok?

Tak, jeżeli chcesz zamieszkać w akademiku w kolejnym roku akademickim.

Wyjeżdżam na Erasmus w semestrze zimowym, będę chciał mieszkać w akademiku, po powrocie (od semestru letniego). Czy powinienem składać wniosek o miejsce?

Nie, w takim wypadku prosimy o kontakt mailowy w grudniu, w celu rezerwacji miejsca od semestru letniego.

Czy student/studentka obcej uczelni może brać udział w rekrutacji do Domów Studenckich Uniwersytetu Warszawskiego?

Nie ma możliwości ubiegania się o miejsce w Domach Studenta przez osoby spoza Uniwersytetu Warszawskiego.

Czy we wniosku wybiera się typ pokoju (np. jednoosobowy), o który się wnioskuje?

Nie, na etapie wniosku wskazuje się jedynie preferencje akademików – tzn. kolejność, od tego w którym chciałbym mieszkać najbardziej do najmniej pożądanego. Pokój będzie przydzielony przez Administrację akademika, w dniu Twojego przyjazdu.

Należy także pamiętać, że większość pokoi jest dwuosobowa i co do zasady tak kwaterowani są studenci.

Czy mogę jednocześnie wnioskować o miejsce z puli BON i ogólnej?

Niestety nie, prosimy o wybranie jednej puli. W przypadku nieotrzymania miejsca z puli BON, będzie możliwość wnioskowania o miejsce z puli ogólnej.

Czy muszę wypełnić oświadczenie o dochodach za zeszły rok?

Tak, jest to koniecznie – bez wypełnienia oświadczenia o dochodach USOSweb nie umożliwi złożenia wniosku o akademik.

Czy cudzoziemcy muszą wypełniać oświadczenie o dochodach podczas składania wniosku o miejsce w Domu Studenta?

Nie, cudzoziemcy nie muszą wypełniać oświadczenia o dochodach podczas aplikowania o miejsce w Domu Studenta.

Skąd się mogę dowiedzieć na jakim etapie jest mój wniosek?

Aktualny status wniosku widnieje cały czas w USOSweb, gdy jego status będzie się zmieniał – USOSweb poinformuje o tym mailowo, także gdy wniosek zostanie już rozpatrzony.

Czy mogę uzyskać telefonicznie informacje o moim wniosku?

Tak, jednak należy pamiętać że w przypadku pełnoletnich studentów/kandydatów to oni sami powinni się kontaktować z Biurem. Zgodnie z przepisami, nie możemy żadnych informacji udzielać rodzicom.

Otrzymałem miejsce w Domu Studenta, czy mogę się zamienić miejscem z innym studentem/tką?

Tak, zamiany można dokonać w giełdzie w USOSweb w określonym terminie dostępnym na stronie bpm.uw.edu.pl

Giełda zamiany miejsc znajduje się w USOSweb: Dla wszystkich –> Wnioski –> Wniosek o zamianę miejsca w akademiku – giełda zamian miejsc

Kiedy można się zakwaterować w domu studenta?

Osoby, które otrzymają miejsce w domu studenta w danym roku akademickim, będą mogły zakwaterować się w okresie wskazanym na stronie bpm.uw.edu.pl.

Jak powinienem się zakwaterować?

  1. W określonym terminie należy się udać do odpowiedniego domu studenta.
  2. Na miejscu należy wypełnić formularz osobowy, dołączając dwa zdjęcia oraz na piśmie potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem Domów Studenta UW.
  3. Wnieść kaucję w odpowiedniej wysokości (w gotówce).
  4. Kierownik lub pracownik domu studenta wskazuje odpowiedni pokój. W miarę możliwości spełniane są preferencje co do współlokatorów.

Co, gdy nie zakwateruję się we wskazanym terminie?

Niezakwaterowanie się w określonym terminie oznacza utratę miejsca w akademiku. Na uzasadniony wniosek (złożony osobiście lub elektronicznie) Kierownik DS może wyrazić zgodę na przedłużenie okresu na zakwaterowanie.

Co gdy nie załapałem się na żadną z tur?

W takim wypadku będzie możliwość z korzystania z listy rezerwowej, na początku października.

Czy mogę mieszkać w akademiku także w okresie wakacji?

Tak, należy złożyć wniosek do kierownika swojego domu studenta. Szczegółowych informacji udzielą pracownicy administracji akademika.

Nie jestem studentem/tką UW – czy mogę skorzystać z akademika w okresie wakacji?

Tak, jest taka możliwość, na zasadzie usługi hotelowej. W tej sprawie należy się skontaktować z administracją danego domu studenta.

Czy mogę przedłużyć okres zamieszkania w domu studenta?

Sprawy związane z przedłużeniem zakwaterowania dla studentów/ek UW są rozpatrywane indywidualnie.

Czy mogę mieszkać w domu studenta z małżonkiem/małżonką lub dzieckiem?

Tak, jest to możliwe w szczególnie uzasadnionych przypadkach, o ile małżonek/małżonka/dziecko zostaną zakwaterowane w domu studenta wraz z wnioskodawcą. Możliwość taka jest w DS nr 1, 2, 3 i 4.

Dlaczego w podglądzie wniosku o akademik nie widzę uzasadnienia?

Uzasadnienie jest widoczne tylko dla komisji.

Czy będzie rejestracja żetonowa do akademików?

Nie, ale na początku października będzie szansa na otrzymanie miejsca w ramach listy rezerwowej – wówczas nie będzie już potrzebne składanie wniosku w USOSweb.

Czy akademik i dom studenta to to samo?

Tak, nazwy te są używane zamiennie.

Zaświadczenia do wiz

W roku akademickim 2024/2025:

Zaświadczenia do wiz odnośnie zakwaterowania w akademiku będą wydawane jedynie w piątki. Chęć otrzymania zaświadczenia należy złożyć najpóźniej do czwartku do godziny 12:00. Poinformowanie BPM o potrzebie wydania zaświadczenia po godzinie 12:00 w czwartek oznacza, że zaświadczenie zostanie wydane w następny piątek.

Zaświadczenia będą wysyłane mailowo w wersji polskiej i angielskiej. Zaświadczenia są podpisywane elektronicznie.

Pragniemy również przypomnieć, że szczegółowe zaświadczenie (z informacją o przyznaniu miejsca w danym akademiku wraz z jego ceną) będziemy mogli wystawić dopiero po otrzymaniu przez Ciebie miejsca w konkretnym akademiku i uiszczeniu opłaty rezerwacyjnej. W innym przypadku jest możliwe wydanie jedynie zaświadczenie z adnotacją o możliwości ubiegania się o miejsce w jednym z akademików Uniwersytetu Warszawskiego.

Osoby, które chcą otrzymać zaświadczenie do wizy, prosimy o kontakt mailowy (bpm@uw.edu.pl).

W tytule wiadomości należy wpisać „Zaświadczenie do wizy”. Prosimy o podanie numeru indeksu (albumu) w treści maila lub decyzji o przyjęciu na studia na Uniwersytecie Warszawskim.

Uwaga! Jeśli mieszkasz już w akademiku i chciałbyś uzyskać zaświadczenie odnośnie zakwaterowania, skontaktuj się z administracją akademika.


Dom Pracownika Naukowego

DPN przeznaczony jest na okresowe zakwaterowanie pracowników naukowo-dydaktycznych, dydaktycznych i naukowych oraz doktorantów studiów stacjonarnych Uczelni zamieszkałych na stałe w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do pracy. Zakwaterowanie następuje na okres pracy lub studiów na Uniwersytecie Warszawskim i uwzględnia potrzeby kadrowe Uczelni oraz sytuację rodzinną i mieszkaniową wnioskodawcy.

Miejsce w DPN przyznaje Prorektor UW ds. współpracy i spraw pracowniczych na wniosek powołanej przez siebie Komisji ds. Zakwaterowań.

Komisja wnioskuje o przyznanie miejsca w oparciu o wniosek zaopiniowany przez jednostkę organizacyjną Uniwersytetu Warszawskiego, w której zatrudniony jest wnioskodawca.

Szczegółowe informacje nt. zasad przyznawania miejsc, a także terminy i wnioski dostępne są na stronie Biura Spraw Socjalnych

bssoc.uw.edu.pl

Najczęściej zadawane pytania

Co należy zrobić, jeżeli chcę przedłużyć zakwaterowanie w DPN w przypadku, gdy umowa o prace lub czas studiów albo kształcenia doktoranckiego jest krótszy niż zakwaterowanie na dany rok akademicki?

W przypadku braku aktualnych danych w USOS lub SAP należy skontaktować się z wydziałem/ szkołą doktorską/ jednostką organizacyjną, w celu dołączenia do wniosku zaświadczenia o planowanym przedłużeniu umowy, studiów, roku kształcenia doktoranckiego na czas zakwaterowania w DPN. Komisja ds. Zakwaterowań w DPN będzie rozpatrywała tylko kompletne dokumenty. Wnioski bez zaświadczeń będą odsyłane do uzupełnienia.

Jak przekazywać wnioski o nowe zakwaterowanie lub o przedłużenie?

Wniosek wraz z pełną dokumentacją może być przekazany do Biura Spraw Socjalnych:

  • za pośrednictwem wydziału, szkoły doktorskiej lub jednostki organizacyjnej;
  • bezpośrednio przez osobę ubiegająca się, drogą mailową na adres: komisja.dpn@uw.edu.pl;
  • za pośrednictwem Kancelarii UW, Audytorium Maximum UW, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa;
  • osobiście do Sekretariatu Biura Spraw Socjalnych.

Co zrobić, jeśli nie mam jeszcze przyznanego adresu elektronicznego poczty UW?

Zgodnie z zarządzeniem nr 279 Rektora UW z dnia 10.12.2020 r. w sprawie poczty elektronicznej § 3 ust. 3 „korespondencję pracownika, studenta lub doktoranta Uniwersytetu wysłaną z innego adresu elektronicznego niż elektroniczna poczta uniwersytecka pozostawia się bez rozpoznania”. W takiej sytuacji wniosek musi zostać dostarczony osobiście lub wysłany przez jednostkę organizacyjną.